måndag 9 juli 2012

Pyssel på innergård.




































För några dagar sen hade Sara, Jenny och jag pysselstund på Jennys prunkande innergård i stan.


(Crafting in the yard.
A couple of days ago, Sara, Jenny and I sat in Jenny's blooming yard and spent some time crafting.)






































Sara gjorde ett halsband av en hasselnöt i silver hon köpt på en loppis i London. Inuti nöten fanns en riktig hasselnöt som man kunde höra om man skakade på den!


(Sara made a necklace with a hazelnut in silver, bought in a flea market in London. Inside the silver nut there was a real one that you could hear when you shaked it!)





































Jenny gjorde ett halsband av en liten dockbörs och några berlocker hon hängde på. Perfekt att ha nyckeln i om man ska ut en liten sväng och inte har fickor.


(Jenny made a necklace of a little purse for dolls and some charms. Perfect to put a key in if you're going out for a stroll in a dress without pockets.)





































Själv stickade jag på min sjal. Det är samma modell som en sjal jag gjort tidigare (som man kan se här), men i denna underbara gröna färg, en av mina absoluta favoriter. Jag matchade mig själv väldeliga med stickningen, tröjan, och loppiskjolen med björnbär på.


(I was working on my shawl. It's the same pattern that I've used before (it can be viewed here), but in this lovely green colour, one of my favourites. I matched a lot with myself, with the schawl, my jumper, and the flea market skirt with blackberries.)





































Och med denna nya väska! Den köpte jag på Kupan hos farmor för fem kronor när vi var där senast.


(And with this new bag! I bought it at the second hand store Kupan at my grandmother's last time I was there.)





































Pysselstunden var underbar. Vi satt i skuggan och pratade om ditten och datten och fikade medan vi pillade med våra olika pyssel. Det var väldigt rofyllt och fint att sitta tillsammans och pyssla utomhus, jag ser fram emot nästa gång. Sara och jag har träffats genom att vi läste varandras bloggar (hennes fina blogg Snövits Äpple hittar man här), är det inte roligt att bloggandet kan erbjuda nya vänskaper? Fantastiskt tycker jag. 


(The craft-meeting was wonderful. We sat in the shade and talked about this and that and drank ice tea and ate biscuits and strawberries and was working on our different crafts. It was very nice and calm, I look forward to next time! Sara and I met through our blogs (you can check out her nice blog Snövits Äpple here), isn't it fun that blogging can bring new friendships? I think it's fantastic.)



3 kommentarer:

  1. I saw pics of you girls on Sara's blog too! Looks like you all had a great time! I'm in the mood to knit as well~

    SvaraRadera
  2. Hej Anna! Åh så trevligt!! Vilka fina bilder och så fint du skriver. Och tack för de fina orden. Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3