tisdag 17 april 2012

Broderi nr. 2.























Nu är ficka nr 2 också klar! Kaninen lutar sig bakåt lite lätt, det är sånt som kan hända när man broderar på fri hand. Det är som att rita väldigt långsamt, man stirrar så länge på en punkt så att man lätt missar helheten. Men jag tycker att den blev fin ändå. Lite rufsig, som sommarkaniner ska vara. För att passa ihop med klöverfickan som är mer färgstark eftersom färgfälten är ifyllda fick kaninen sällskap av ett litet hjärta. Kanin hjärta klöver. För så är det ju. Snart kommer ni få se helheten!


(Embroidery no. 2.
Now the second pocket is finished too! The rabbit leans back a little, it's what might happen when you embroider without pattern. It's like drawing very slowly, you stare so long at one point that you easily miss the big picture. But I think it turned out quite nice anyway. A little untidy, as summer bunnies should be. The clover pocket is a bit more colourful since the colour fields are filled, so I let a small heart join the rabbit for balance. Rabbit heart clover, that's the way it is. Soon you'll see the whole lot!)

3 kommentarer:

  1. Det här kommer att bli en underbar kjol... åh!!! Så bra att du verkligen tar tag i saken och broderar. Ett av mina löften till mig själv i år är att jag ska brodera något. Det blir nog en dockskåpsmatta med djur-motiv. att brodera fina bilder till kläder är ju också en fantastisk idé

    SvaraRadera
  2. It's lovely, you should definitely do some more!

    SvaraRadera
  3. Sara: Tack! Ja, jag tycker det känns jätteskönt att jag har tagit tag i broderisaken! det är så kul när man kommer igång, och jag tycker det blir så fint! kul med dockskåpsmatta med djur på, det låter som en bra idé! Kram!

    Claudia: Thank you Claudia! :) I will!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3