onsdag 18 april 2012

Vad händer här?






















Det har hänt en rätt kul sak i vårt kök. Jag tog hem en kruka som stått ute över vintern i mina föräldrars trädgård, för att jag tänkte plantera om mitt grapeträd som behöver få större. Krukan blev lite bortglömd och stående i köket bredvid min växande glasburkssamling till sommarens sylt. Efter ett par dagar inne i stugvärmen såg jag att det började titta upp saker i krukan: mynta! Förra året hade vi krukan på balkongen i Höjden, full med mynta. Nu när det blev lite värme tyckte ättlingarna till förra årets myntamonster att det var dags att titta upp. Trevligt! Jag har inte vattnat eller något, men det kommer ändå. Är inte naturen häftig? Myntabebisarna ska få nya krukor och komma ut på balkongen inom kort, då kommer det nästan kännas som sommar. Åh.


(What's going on?
A pretty funny thing is going on in our kitchen. I took in a pot that spend the winter in my parents' garden, because I was thinking about repotting my grapefruit tree that needs to get a bigger home. The pot got a bit forgotten and was left standing in the kitchen next to my growing jar collection for the summer jams. After a few days in the inside warmth, I saw that something started to turn up in the pot: mint! Last year we had the pot on the balcony in Charlie's old apartment, filled with mint. Now just a little warmth made the descendants of last year's mint monster think that it was time to turn up. Nice! I have not watered or anything, but it grows steady anyway. Isn't nature cool? The mint babies will get new pots and come out to the balcony in the near future, then it will almost feel like summer. Oh.)

1 kommentar:

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3