måndag 19 september 2011

Skolrelaterat pyssel.





Oj vad tyst jag har varit här de senaste dagarna! Det är skolan som spökar, kursen jag läser nu är så tidskrävande att man blir helt matt. Dock gjorde jag ett trevligt litet pyssel en kväll som jag tänkte berätta om: en liten bunden bok. Jag tänkte att jag kan ha den till hands i väskan om jag vill skriva ner tankar inför min kommande uppsats när jag är på språng. Jag drog randiga sidor ur ett block, klippte till dem lite och vek dem som en bok. Sen sydde jag ihop den i ryggen med en grov nål och tråd. Ytterst satte jag samma fina papper som jag har på mina andra block. Det blev en rar liten idébok, väldigt trevlig. Och det allra bästa var att eftersom den ska användas i skolsyfte kändes det lite som att jag pluggade snarare än skolkade från pluggandet när jag gjorde den. Perfekt.



(How awfully quiet I've been here the past couple of days! School's haunting me, the course I'm taking for the moment is so time consuming that it makes me quite faint. However, I made a nice little craft an evening that I want to tell you about: a small bound book. I thought it would be nice to have a little notebook ready in my bag if I want to write down some ideas for my coming essay when I'm on the go. I pulled striped pages out of a note pad, cut them a little and folded them like a book. Then I sewed it together in the back with a coarse needle and thread. For cover I used the lovely paper I have on my other school notebooks this term. It turned out to be a sweet little book for ideas, very nice. The best part is that since I will use it for school purposes, it felt a bit like I was studying rather than skipping homework when I made it. Perfect.)

2 kommentarer:

  1. It's lovely! I also enjoy making little notebooks for myself. They feel so much more personal :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3