onsdag 14 september 2011

Blåsig dag.



Jag har köpt en nya kamera! och ett stativ! det är väldigt spännande. Kameran var efterlängtad, min förra gick sönder i vintras. Sen dess har jag fått låna Kalles, vilket jag är mycket tacksam för. Nu har jag dock efter mycket funderingar beslutat mig för vilken modell jag vill ha, så nu blev det slag i saken. Det känns högtidligt. Stativet känns också väldigt spännande. Dels för att det möjliggör bra klädbilder på mig själv, dels för att det kommer hjälpa mig slippa suddiga pysselbilder i vinter när ljuset inomhus blir sämre. Hurra! På eftermiddagen tog jag med mig kameran och stativet ut på Gärdet för en premiärtur i blåsten.


(I've bought a new camera! and a tripod! it's very exciting. The camera was very longed for, my last one broke down last winter. I've borrowed Charlie's ever since, which I am very grateful for. Now, after much reflection, I've decided which model I want. It feels solemn. I'm also very exited about the tripod. Partly because it allows me to take good clothes pictures of myself, partly because it will help me avoiding blurry images in the winter when the light indoors is poor. Hooray! This afternoon I brought my new camera and tripod for a walk out on the field to try them for the first time.)






Jag är så nöjd med färgerna i kameran! gräset blir grönt och himlen blir blå, som det ska vara.


(I am so happy with the colours of the camera! the grass is green and the sky is blue, just the way it should be.)





Det blåste så mycket att det till och med blev vågor på vattenpölarna. Häftigt va?


(The wind was blowing so hard it even made waves on the puddles. Isn't that cool?)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3