torsdag 1 september 2011

Prinsessa i barnkammaren.







För ett litet tag sen tog jag en stickling med en blomstängel med knoppar på från min stora Mårbackapelargon. Jag var lite osäker på om den lilla sticklingen skulle kunna få rötter tillräckligt snabbt för att orka blomma, men det var dags att beskära, så jag chansade. Till min stora glädje börjar nu knopparna mer och mer veckla upp sig, och visa samma prinsessartade skönhet som sin moderplanta. Det är så vackert när blommorna öppnar sig. Först kan man tro att de är vita, men sen bjuds man på mer och mer skärt ju mer blomman vecklar ut sina kjolar. Jag står och ser på och njuter.



(A little while ago I took a cutting that had buds on it from my great Mårbacka geranium. I was a little unsure about the little cutting getting roots quickly enough to cope flowering, but it was time to prune, so I took the chance. To my great joy, the flowers are beginning to unfold themselves, showing the same princesslike beauty as the parent plant. It's so beautiful when the flowers first open. At first you think they are white, but day by day the flowers unfold their skirts, showing a little bit more and more of light pink. I stand beside and watch, enjoying it all.)

1 kommentar:

  1. It is beautiful. I'm happy for you that you can see how the flowers open very slow. Love the colours in these pictures a lot.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3