onsdag 15 juni 2011

Stort!






Här växer det så det knakar! titta så stora våra jordgubbsplantor börjar bli, det här är helt enormt! Det ska bli spännande att se om frukterna också blir lite extra stora. Jag har aldrig sett såna här jätteblad, vilken växtkraft!


(Over here it grows so fast! look how big our strawberry plants are getting, this is absolutely huge! It will be exciting to see if the fruits also get extra large. I have never seen these kinds of giant leaves, what a growing power!)

4 kommentarer:

  1. Åh så spännande. Hoppas att ni får massor av goda jordgubbar!

    SvaraRadera
  2. extra stora jordgubbar låter extra gott! vad är allt det där andra som man ser växa i bakgrunden?

    SvaraRadera
  3. Emma: Ja, väldigt spännande. Tack! :)

    Louise: Haha, precis! det är blandade ängsblomster som vi inte riktigt vet vad det är än! Vi köpte en fröpåse med "blandade sommarblommor", lite olika sorter och blomningstider som skulle avlösa varandra stod det. Väldigt spännande vad som kommer upp. Ringblomma har jag lyckats lokalisera men i övrigt vet jag inte alls vad som kommer :) (eller vad som är blommor och vad som är ogräs.. men det får växa och så får vi se!)

    SvaraRadera
  4. Det låter som om du har köpt samma blandning som jag då! Jag har sått den mellan blomsterkrasse, solrosor bakom och blomkrasse framför, men undrar om något kommer synas bakom krassen... den har blivit stor!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3