onsdag 19 januari 2011

Nödmat.




Ni vet såna där dagar när man kommer hem och är så sjukt hungrig men inte känner för att äta för att man hunnit börja må illa av hunger? Då passar det bra med nödmat, maten som räddar en ur nöden. Min bästa nödmat är nachochips. Det är nog faktiskt det enda jag alltid är sugen på när jag är riktigt riktigt hungrig. De är salta, bjuder på mer tuggmotstånd än andra chips (och känns därför automatiskt nyttiga) och de mättar den värsta hungern förvånansvärt snabbt. Och ändå blir man inte så mätt att man inte orkar äta middag en stund senare. Jag har nachos att tacka för mycket. Om det inte vore så att jag börjat köpa bigpacks av dem skulle jag till och med sagt att jag står i skuld till dem.

Om jag bara fick välja tre livsmedel att klara mig på skulle ett av dem nog vara nachochips. För att motverka galenskapen som panikhungern medför (se bild 3). Det känns som ett smart val. De andra två skulle vara mjölk och hallon bara för att det är gott. Vad skulle ni välja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3