söndag 16 januari 2011

Pärlplattebling.


Alltså, jag har längtat efter att göra pärlplattor sen jag slutade dagis. Min ömma moder förstod inte riktigt varför nu när jag tog upp det, men hon gav mig ändå en rund platta och en burk pärlor i julklapp. Härligt! Jag har blivit så sugen på långa halsband på senaste tiden, så nu tänkte jag göra mig ett A att hänga på magen. Jag utgick så smått ifrån ett monogram från en släkthandduk, men eftersom plattan var rund så blev mönstret lite svängt.


Sist jag gjorde en pärlplatta fixade en dagisfröken det där med fixeringen, så nu fick jag testa mig fram. Först tog jag för mesig värme på strykjärnet så att pärlorna bara kladdade ihop lite lätt och föll isär när jag tog loss plattan. Så det blev till att göra om, men det gjorde inte så mycket för andra versionen blev snyggare. Andra gången strök jag på medelvärme (två prickar) och med dubbelt bakplåtspapper mellan tryckte jag och lät pärlorna smälta ihop tills de satt som berget.


Tadam! Cool kid, bling bling.

Det här var kul, jag ska göra fler!

4 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag älskar att "pärla". Gör det alldeles för sällan bara.

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint! Jag tänker ofta att jag ska pyssla lite, men sen blir det aldrig av. Men din blogg ger mig lite av pysselkänslan ändå :D

    SvaraRadera
  3. Emma: Ja, eller hur! Det är ju jättemysigt och enkelt och kul, fattar inte att jag inte gjort det förrän nu riktigt. :)

    Louise: Haha, tack! Vilken fin komplimang, glad att vara till hjälp :p men du borde pyssla själv också, duktighetskänslan är ju obetalbar!

    Mintekopp: Tack :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3