måndag 6 december 2010

Vackra presentaskar.


När vi ändå är i julklappstagen tänkte jag passa på att visa en fin grej man kan göra när man ska slå in saker: vackra presentaskar.
Till det här använde jag två olika plastburkar som det varit tops i.



Den fyrkantiga burken klädde jag in i lila omslagspapper..



..och för att dölja pappersskarvarna på locket klädde jag kanten med presentsnöre.
På locket gjorde jag också en stjärna av snörbitar.



Insidan av asken och insidan av locket klädde jag med uppfluffat silkespapper.
Visst ser det trevligt ut när man får sig en snäckbörs i ett sånt här skrin?



Jag använde limstift till att klistra fast omslagspappret, och tyvärr råkade det bli några limfläckar på ovansidan av locket som inte gick att ta bort. För att distrahera ögat från dem (och beveka mottagarinnan av denna julklapp som är i Harry Potter-åldern) satte jag på ett stim silverstjärnor. Glänset gjorde att man inte längre uppfattar fläckarna lika tydligt.



Den andra sessans burk blev rosa och vit-prickig.
Den runda burken var faktiskt mycket lättare att klä in.



Jag vill nästan äta upp kanterna, den där ljusrosa snörfärgen ser ut som sockerkristyr!



Även insidan av den här burken klädde jag lite löst med silkespapper.
Perfekt hemvist för en snäckbörs!



Presentaskar av gamla kartonger och presentpapper kan bli hur tjusiga som helst! Jag är speciellt nöjd med att jag kom på presentsnöreskanterna, det blev väldigt stiligt och effektfullt. Sen kanske man inte hinner göra såhär på varenda julklapp, men när man ska ge bort någon fin liten sak ger en fin ask det där lilla extra. Och fina askar kan man ju senare använda till andra saker, det ger ju gåvan en dimension till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3