onsdag 8 december 2010

Lucka 8: Lusseförberedelser.


Åttonde december: Förberedelser till Lusse.



Förberedelser inför Lusse kan nog innebära lite av varje. Kanske att klä in lucialjuskronan, stryka alla särkar och öva in det sista på lusselåtarna? Jag har en känsla av att jag kommer få en årlig dos av Lucia som heter duga när jag är färdigutbildad, för som musiklärare kommer man nog aldrig undan. Nåväl, det blir kul. I år låter jag dock förberedelserna stanna vid ett härligt lussebak.



Jag testade Arlas recept på lussebullar (som finns här), fast jag hade i russin i degen också, så ska det vara tycker jag. Och Arla skrev att det skulle bli 35 bullar, för mig blev det 20. Hm.



Min vän Kicki gav mig en gång den fina komplimangen "ingen kan posera med bakverk som du". Jag försöker leva upp till det på bästa sätt.



Min nya pepparkaksisbjörnsform fick också tillfälle att testas!



Det blev en fin blandning av hundar och björnar.



Ha en fin dag idag!

2 kommentarer:

  1. åh, jag planerar också att baka lussekatter idag! mumsigt!

    SvaraRadera
  2. Ja, väldigt! Hoppas dina också blev goda!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3