torsdag 9 december 2010

Lucka 9: Julöl.


Nionde december: Julölet är nu färdigt.



Vad passar bättre än lite fönstershopping på Systembolaget när det handlar om julöl? Det här är Systembolagets julölshylla. Ett julöl är en mörk lager som är smaksatt med sånt som smakar jul, till exempel kanel, nejlika eller knäck. Tyvärr har Systembolaget inga alkoholfria julöler, men de som finns har i alla fall fina ettiketter! Här är de fyra finaste:



Klassisk och snygg med en julhälsning på.



Inslagen som en julklapp!



Det här ser ut som medicin!



Och den här är ekologisk och har en älg som flyger.

Förresten är vi ganska många som har namnsdag idag.
Grattis alla Annor!

7 kommentarer:

  1. grattis annor!!! :) själv vill jag ha mig en anchor...

    SvaraRadera
  2. Grattis Anna! När du var liten var det här en jättestor dag - nu är den bara stor...

    SvaraRadera
  3. ja, grattis anna på namnsdagen!

    SvaraRadera
  4. Kalle: Anchor? som i pub Anchor?

    Mamma: Haha, tack. Namnsdagsfirande är ett helt klart underskattat fenomen tycker jag!

    Emmie: Tack!

    SvaraRadera
  5. Kalle: Jahaaaa, nu fattade jag. Inte tillräckligt observant, haha.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3