onsdag 10 november 2010

Ett riktigt hundväder.


En sån rasande ovädersdag det blev igår! Först vind som fick de lunchlediga herrarna som brukar gå förbi mitt fönster vid elvatiden att hålla i hattarna, sen riktig snöslaskstorm! Och när man tittade ut från klassrumsfönstret på universitetet låg det allt snö på marken. Det var mysigt att komma hem och boa in sig sen. Själv gav jag mig ut en timme i ovädret på kvällen, grannhunden Kompis som jag går ut med ibland var ensam hemma och behövde sig en promenad. Det var blött vill jag lova! och kallt. Men Kompis verkade nöjd. Det vore skönt att tänka "yes, jag får gå ut!" vilket väder det än är. Man skulle nog må bättre då under vinterhalvåret. Jag ska prova det nu: yes, jag får gå ut! jag ska gå på teater ikväll. Det ska allt bli roligt. Och det ska bli roligt att gå i slasket på vägen dit. Sådetså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3