torsdag 14 oktober 2010

Uppsala höstmarknad.


I veckan var jag och mamma på Uppsala höstmarknad på Vaksala torg.



Det fanns lite av varje, mycket skrot men också mycket trevligt att titta på, som de här fina Lovikkagarnerna.



Det är mysigt att gå på marknad tycker jag. Fast just den här dagen var det väldigt kallt.
Jag hade klätt mig bra men glömt att ta på mig sockor. Dumt dumt.



Jag hittade något riktigt fint: snäckbörsar!
Vilken bra idé att sätta gångjärn på snäckor!
Jag köpte en var till julklapp åt mina små kusinfröknar.



En mycket bra present till små fröknar tycker jag själv.
De är vackra att se på och går att ha till mycket..



..som något att lägga sina juveler i..



..eller hemvist för en spegel..



..eller andra små skatter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3