fredag 15 oktober 2010

Återvinning av trasiga lakan.




Min mamma är en mästare på återvinning. Hon brukar köpa trasiga lakan billigt på en secondhandaffär i Täby där man får fylla en plastkasse med dem för bara några kronor. Vissa lakan är helt hela och fina och går att använda till annat, men de trasiga brukar mamma riva till trasor. Dessa trasor är perfekta när man ska dammtorka eller gnugga något med Ajax eller olja in trä eller något i något annat sammanhang där man vill ha en trasa. Perfekt för mig också som har väldigt svårt för disktrasor i Wettex-stuk, de ger mig lätt äckelkänslor. En bomullstrasa däremot, den är ren och fin och känns inte alls slabbig. Och så är den lätt att slänga när man använt den klart. Jag har rivit ett trasigt secondhandlakan till trasor i behändig storlek och lagt dem i en skokartong. Nu är de färdiga att ta fram närhelst man vill göra rent, och stående längst ner i min nya feng shui-garderob är de lätta att komma åt. Och så känns det bra att lakanen kan komma till nytta en gång till. Jag älskar återvinning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3