måndag 25 oktober 2010

Årets sista blomskörd.


Idag plockade Kalle och jag årets sista blommor på balkongen. Det blev en fin skörd.



Riktigt toviga små buketter blev det.



Jag portionerade ut dem i olika glas..



..och ställde dem lite här och där. Här är en liten kreation i köksfönstret.



Krasse är en häftig blomma. Jag tror inte att jag har plockat in den förut faktiskt.
Bladen passar också så bra i buketter, de är väldigt vackra de med. En del av bladen är jättesmå, jag antar att det är för att det har varit så kallt på senaste tiden. Fantastiskt dock att det har kommit fler blommor trots att det varit frost.



Fyra av vaserna fick stå på rad en liten stund..



Innan jag slog ihop buketterna till en jättebukett som fick följa med mig..



..till ett köksbord på andra sidan stan.
Väldigt fint här också. Jag gillar att buketten ser så tufsig ut.

2 kommentarer:

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3