måndag 6 september 2010

Trädgårdsklänning.







Åh vad den här klänningen är fin! Jag köpte den idag i en nyöppnad butik i Mörby Centrum som heter Sunnykid. De har mest ljuvliga barnkläder och fina leksaker, men även lite damkläder. Stilen är romantisk och levande med mycket detaljer och vackra tyger. Den här fina kreationen jag köpte var på rea, tur för mig! Jag köper sällan andra plagg än strumpbyxor och underkläder nya, men den här klänningen ville verkligen följa med mig hem, så vad kan man göra? Tyget är tunn bomull av skön kvalitet och mönstren är ett virrvarr av blommor och olika girlanger. Den ser ut som en rabatt som fått växa sig riktigt vild. En riktig trädgårdsklänning! Det här är ett plagg man kan använda på många sätt, knäppt som klänning, över byxor som långtunika, eller öppen som rockklänning. Det är kul med plagg som går att använda till mycket, och extra kul när skönhet och funktionalitet går hand i hand. På bilderna bär jag klänningen som överklänning över gammelrosa linne och rökgrön tyllkjol, och till det har jag matchat med rödlila strumpbyxor, rosa stora örhängen och Anne på Grönkulla-kängor. I de här kläderna känner jag mig som en älva som bara vill dansa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3