tisdag 7 september 2010

Ljus i mitt hus.




Nu när det börjar bli höst är det dags att ta fram vackra ljusstakar och lyktor och skapa mysbelysning om kvällarna. Det här är en fin ljuslykta, det känns så hemtrevligt att det lyser där inne i det lilla huset. Som att man står utanför och ser in fast man redan är inomhus. Som att man är en liten tomte som står utanför och gläds åt ljusen där inne, bara att man är jättestor. En jättestor tomte. Eller något åt det hållet. Jag ska i alla fall börja samla på ljushus. Om någon ser något någonstans får ni gärna säga till. Mitt mål är en stad i ljus! Jag gillar långsamma projekt, det kommer nog ta ett tag innan tillräckligt många hus dykt upp för att man ska kunna kalla samlingen ens en by, men det gör ingenting. Det är ju samlandet som är det roliga. Och på vägen får jag mysbelysning. Sweet life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3