fredag 3 september 2010

Tavlor på betongvägg.







Jag har sen den dagen jag försökte spika i en av mina betongväggar för att sätta upp min Rocky-tavla känt det som att sätta upp tavlor var något väldigt svårt. (Spik i betongvägg fungerar inte.) Nu när jag köpte tavelkrokar (fem stycken för 15 kronor på Bauhaus, den uppmärksamma läsaren ser dock att jag fick sex krokar i det ena paketet!) och med bara några slag hade bankat upp en stadig tavelhållare inser jag vilken värld som öppnat sig. Bank bank bank så var Rocky uppe! Ingen väntan, ingen ångest, inget krångel. Bara bank bank bank. Jag har även fortsatt med min tavelvägg: Fågeltavlan i guldramen är ett vykort jag fick av min vän Sofia, hon tog hem det till mig från Berlin. Varje gång jag tänder eller släcker taklampan tittar jag på fåglarna, då blir jag glad. Den mindre tavlan är en ram från 30- eller 40-talet som jag köpt på loppis för någon guldpeng, sen har jag satt in ett blad ur ett fint anteckningsblock i den. Det är kul när tavlorna är lite olika. Jag har fler bilder på lager, men det måste komma rätt ram. Det hela måste få växa fram. Bank bank bank.

2 kommentarer:

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3