onsdag 1 september 2010

Den som väntar på en lampskärm..




Jag köpte denna lampfot i Kyrkans secondhandaffär i Täby när jag flyttade till min nya lägenhet i november förra året. Den hade en hiskelig rosaryschig skärm och var rätt dyr, men bara foten blev lite billigare. Min pappa hjälpte mig fixa det elektriska (den har några år på nacken och var inte jordad), men sen har den blivit stående. Jag hade lösa planer på att klä in en skärm, men jag hittade ingen stomme jag gillade. Nu i lördags när jag var på loppis på Mörbyskolans skolgård så hittade jag några minuter innan stängning denna skärm för en femma. Jag tänkte att jag kunde göra om den, men när jag kom hem och provade den på foten så blev det så fint ihop att jag inte ville ändra den. Otippat att en gubbgammal fot och en IKEA-skärm skulle hitta varandra, men kärlekens vägar äro ibland outgrundliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3