onsdag 1 september 2010

En liten bit av Österbymo.




I somras när vi åkte ut till landet passerade vi genom Österbymo. I Österbymo finns en Röda Korset-Kupan, vilket var roligt. Jag gillar de Kupor jag besökt, speciellt den i Skärplinge hos farmor, där kan man göra galna fynd på klädfronten. Antagligen är det någon där som har (eller har haft) min storlek och ungefär samma stil, tur för mig. I Österbymo var det inte så många som hade vare sig min storlek eller stil på klädfronten, däremot hittade jag denna underbara lilla tingest i vitt porslin med vackert blått mönster för två kronor. Jag misstänker att det kan vara en äggkopp även om det i så fall ska vara till ganska små ägg. Jag använder den som sockerskål. Vad mysigt det är att ställa fram något fint på bordet när man ska äta mannagrynsgröt istället för att ta fram hela sockerpåsen och riskera en riktig ketchupeffekt med ett sockerberg på gröten som följd. Numera tar jag bara fram min lilla sockerskål och min lilla sked och strör på sockret som en riktig dam. Jag gillar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3