fredag 13 augusti 2010

Hårfagre.





Såhär fina blev Kalle och Lina när jag fått leka med deras hår. Det är väldigt roligt att fläta, och med lite övning är det inte alls svårt. Tråkigt nog är det svårare att göra på sig själv än andra, men desto mer sugen på att prova blir man när man har någon annan i närheten. Principen med inbakade flätor är bara att man flätar en vanlig fläta längs med huvudet framifrån och bakåt men fångar upp en liten hårtest till den svans som är till vänster varje gång man byter plats på svansarna. Eftersom man hela tiden tar in nytt hår i svansarna man flätar behöver man bara ha några centimeter långt hår för att flätorna ska hålla ihop, det kan vara kul för den med kort hår som ändå vill ha en uppsättning till omväxling. På Kalle gjorde jag en fläta på varje sida och lät dem mötas i en liten liten tofs i nacken. På Lina följde jag hennes snedlugg och gjorde en fläta på varje sida om huvudet som sen korsade varandra i bak. Jag sparade håret mitt bak och gjorde det till tre löst hängande flätor som jag snodde ihop med de andra änderna till en kringelformad knut. Det är kul med hår, man kan göra så mycket kul. Det är bara att pröva sig fram, min erfarenhet är att det ofta ser svårare ut än vad det egentligen är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3