lördag 28 augusti 2010

Äntligen har den kommit.



Varje år väntar jag med spänning på IKEA-katalogen. Det har till och med gått så långt att jag satt upp en liten text på min brevlåda som ber brevbäraren om IKEA-reklam. Jag gillar verkligen IKEA, och jag gillar verkligen katalogen. Det är så fint uppställt allting, de vet hur de ska göra för att det ska se smakligt ut. Även om stilarna ibland är långt ifrån hur man själv skulle inreda sitt hem så är det ändå roligt att titta. Det är lite som på ett konditori; man skulle inte orka äta allt, men det är fortfarande roligt att titta på vad som finns. Tänk vilket roligt jobb att komponera vackra bilder av rum och leka med färger och former som man sen inte måste bo i konsekvenserna av. Jag blir alltid så inspirerad av IKEA, även om jag i allmänhet är mer svag för äldre grejer. IKEA är liksom möjligheter, nytänk i en lekfull miljö. Och så har de billigt fika och god mat. Och en finfin katalog man kan sitta och drömma över. Årets var bra men rummen var lite för plottriga för min smak. Det var inte så mycket luft i rummen, och med alla tusen prylar blev det för mycket. Måhända för att gå tillbaka till verkligheten på något sätt, verklighetsmänniskan har mycket prylar och lite plats, inte dessa stora, ljusa drömrum. Fast när jag bläddrar i katalogen är det ju allt dem jag vill se. Sen var det synd att samma miss gjordes som i förra årets katalog. Varuhusets vackraste möbel hyllan Molger stod inklämd bakom ett handfat och dessutom visades det i björkvarianten som inte alls är lika fin som den i valnöt. Jag säger tack, med hopp om bättre lycka nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3