tisdag 10 april 2012

Zuleika.



































Hej! Hoppas ni har haft en fin påskhelg. Jag har haft det fint hos farmor. Bland annat så provade jag att göra ett nytt recept från Sju sorters kakor: Zuleikatårta.


(Zuleika.
Hello! I hope you've had a nice Easter-weekend. I had a good time at my grandmothers'. For example, I tried out a new recepie: Zuleika-cake.)






















Det är en sån där som man kan köpa pluttvarianten av i frysdisken på Ica. Vi var så många så att jag valde att göra dubbla mandelbottnar, det blev väldigt gott. Lite mer att bita i. Krämen blev jag inte riktigt klok på, den gick aldrig ihop riktigt. Kanske skar den sig någonstans på vägen, jag vet inte. Gott blev det i alla fall, gott och mäktigt. Men vad kan man vänta sig när alla ingredienser den innehåller är mandel, ägg, socker, grädde och smör. Mmm.


(It's one of those that you can buy a tiny version of in the freezer at the grocery store. We were so many so I chose to double the almond cake and make two layers, it was very good. A little more to chew. The cream didn't quite get as fat as it should, it did not make sense. Maybe it split somewhere along the way, I don't know. It turned out to taste very nice anyway, good and rich. But what can you expect when all the ingredients it contains are almond, egg, sugar, cream and butter. Mmm.)

 

1 kommentar:

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3