torsdag 12 april 2012

Band och blommor.





















Igår fick jag följa med ljuvliga Sara och hennes väninna till en lägenhet på söder där en före detta modist sålde ut delar av sina gamla lager av band och flor. Sara passade fint in bland inredningen tycker jag.


(Ribbons and plants.
Yesterday, I went with lovely Sara and her friend to visit the apartment of a former milliner (hatmaker) who sold off parts of her old stock of ribbons and gauze. I think Sara fit in nicely with the decor.)






















Några av dessa band valde jag. Jag är speciellt förtjust i det lindblomsgröna sammetsbandet, det ska jag ha till att knyta i midjan på klänningar tänkte jag. Annars är band så fint att ha hemma, man kan göra många fina pyssel med dem. Dagen till ära hade jag även blomsterklänning på mig...


(I chose to buy some of these ribbons. I'm particularly fond of the lime green velvet ribbon. I think I will use it as a belt for dresses. Ribbons are such a nice thing to have at home, you can do many fine crafts with them. To mark the occasion, I had my floral dress...)
 





















...för efter bandinköpen var det dags att ta sig till Citykonditoriet för Tesalong! Denna gång var det min tur att hålla en liten föreläsning. Jag valde temat krukväxter, och kanske framför allt pelargoner eftersom två av damerna i sällskapet fick sällskap hem av varsin liten Mårbackastickling från mig. Den ena gick till Sara, det ska bli roligt att se hur den artar sig! Ett av mina bästa tips för krukväxtodling är att skapa sig en personlig relation till varje växt, har man det vill man att de ska må bra och ser till att ta hand om dem. När det gäller pelargoner brukar jag ge dem vackra flicknamn, helst såna som finns bak i släkten eftersom alla mina Mårbackaflickor stammar från farmors urgamla moderplanta. När jag gav bort sticklingar nu var en av instruktionerna från mig att ge dem ett fint släktnamn från den nya ägarinnans släkt. Saras sticklingfröken som syns på bilden fick heta Nora. Väldigt fint tycker jag.


(...because after the ribbon purchases, it was time to go to the lovely Citykonditoriet for Tea Room! This time it was my turn to hold a small lecture. I chose to talk about potted plants, and perhaps mostly about geraniums, since two of the ladies in the party were accompanied home by small Mårbacka cuttings from me. One went to Sara, it'll be fun to see how it will turn out! One of my best tips for plant culture is to create a personal relationship with every plant. Then you want them to feel good and make sure you take care of them. In the case of geraniums, I usually give them beautiful girl's names. Preferably ones from way back in the family, since all my Mårbacka Girls come from my grandmother's ancient mother plant. When I gave away cuttings this time one of my instructions was to give them a good name from the new owner's family. The little lady cutting for Sara got the name Nora. Very nice I think.)

4 kommentarer:

  1. Such a pretty picture of Sara! It's so nice that you meet each other!!

    SvaraRadera
  2. Åh underbart roligt att läsa om detta! Och vilka fina bilder.. Och så fint du skriver. Fina minnen detta.

    Claudia: Thank you so much! I am very happy Anna and I have become friends too :)

    Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Claudia: Thank you! She is very photogenique! :)

    Sara: Maw, tack, och detsamma! fler såna dagar ska det bli! kram!

    SvaraRadera
  4. What a fun adventure and what beautiful treasures you found! I love that ribbon...I have a bit of a soft spot for velvet. And that green is such a dreamy shade!~

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3