lördag 17 mars 2012

Ljuva tankar.





















Förra våren när jag var hemma hos mina kusiner hade de en så ljuv liten violplanta i en kruka i lillkusinens fönster. Sen dess har jag tänkt att jag också skulle vilja ha violer den här våren, och nu har de äntligen kommit! I det svala ljuset i vårt sovrumsfönster har vi nu en helt underbar samling små penséer. Jag vet inte riktigt vad skillnaden mellan viol och pensé är, men jag gillar båda namnen. Pensé betyder tänka på franska, det tycker jag är ett fint namn. Små tänkare. Och med tanke på deras uppsyn måste det vara ljuva tankar. Fint. 



(Sweet thoughts.
Last spring when I visited my cousins​​, they had a sweet little violet plant in a pot in my little cousin's window. Ever since I saw it I thought that I would like to have violets myself this spring, and now they have finally arrived! In the cool light in our bedroom window we now have a wonderful collection of tiny pansies. I'm not sure what the difference between violet and pansy is, but I like both names. Pansy (penser) means to think in French, I think that's a nice name. Small thinkers. And judging by their appearance, it must be sweet thoughts. Very nice.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3