torsdag 16 februari 2012

Istället för en frukt.






















Ibland tänker jag på den där rekommendationen att man ska äta fem frukter om dagen. Vem hinner det? jag förstår om man tar en till frukost, en till mellanmål, och en på kvällen kanske, men när får man in de andra två? Jag har nu kommit fram till en personlig lösning: fruktshake! ner med fem frukter i en bytta och dra ett par varv med mixerstaven, och bim bam bom så har man en len och supernyttig fruktgegga som är slut på ett par minuter. Extremt gott. I den på bilden är det banan, kiwi och apelsin. Slurp.


(Instead of a fruit.
Sometimes I think of the recommendation that you should eat five fruits a day. Who has time to eat five fruits a day? I understand if you take one at breakfast, one for a snack in the afternoon, and one in the evening perhaps, but when do you have time for the other two? I have now come to a personal solution: fruit shake! down with five fruits in a bowl and a few turns with the hand blender, and bim bam boom you have a smooth and super healthy fruit goo that is gone in minutes. Extremely tasty. For the one on the picture I used banana, kiwi and orange. Slurp.)

7 kommentarer:

  1. what a nice idea , but unfortunately I red that the 5 pieces don't count when you put them in a blender to make a smoothie ;-)

    SvaraRadera
  2. åh det där ser så gott ut. men jag trodde det var fem om dagen av frukt OCH grönt? tillsammans liksom.

    SvaraRadera
  3. Ilse: Actually I can't see what the difference between a fruit and a blended fruit would be on a nutritionary basis :)

    Louise: Jo, det har du allt rätt i! men jag glömmer ofta äta tillräckligt många ändå, så det här passar mig bra :)

    SvaraRadera
  4. hehe, ja, och dessutom skadar det ju aldrig med något som är både gott och nyttigt!

    SvaraRadera
  5. Historien om din farmor och S. Lagerlöf´s syster är ju smått fantastisk...! Nu har jag lånat En herrgårdssägen på biblioteket :) Jag tror att min favoritbok av henne nog är Jerusalem men även t.ex. Körkarlen tycker jag är jättebra. Märkligt nog finns det en bok av henne som jag aldrig har lyckats ta mig igenom för jag tyckte den var lite tråkig... nämligen Gösta Berlings saga.

    SvaraRadera
  6. Yes you are right! But you seem to have the perfect solution :)

    SvaraRadera
  7. Hej Anna! Om du har tid kan du komma till citykonditoriet och litterär salong kl. 16 på måndag. Så kan vi allihop sitta och prata lite och så. Det går jättebra att komma 16.30 också såklart :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3