onsdag 4 januari 2012

Matinspiration.



När jag gjorde mitt inlägg om vad som hänt 2011 och tittade igenom alla bilder hittade jag en massa god mat som jag hade fotat. Genialiskt! det är ju så lätt att man glömmer bort saker man gjort, genom att kika igenom sina foton blir man påmind om vad som var gott (eller i alla fall vad som såg gott ut på bild). Lite som en kokbok där man redan lagat alla recepten. Igår lät jag mig inspireras av en bild från ganska precis ett år sen, och gjorde varm macka i ugn och sallad med sesamfrön. Hummusen fick bytas ut mot gröna bönor, men det gick bra det med.


(When I did my post about what happened in 2011 and looked through all my photos, I found a lot of good food that I had photographed. Ingenious! it's so easy to forget things you did, and by a look through the photos you will be reminded of what was good (or at least what looked good on the picture). A little like a cookbook where you've already tried all the recipes.Yesterday, I let myself be inspired by a picture from almost exactly a year ago, and made a toast in the oven and salad with sesame seeds. Hummus was replaced with green beans, but that went well too.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3