torsdag 22 december 2011

Äntligen pyjamasdags!



Som jag har längtat efter att börja använda min nya pyjamas! Äntligen är det nu dags. Jag köpte den tidigare i höstas som present till mig själv för att jag hade jobbat så mycket, men jag tänkte att jag skulle spara den till julledigheten. Sen har jag gått och klämt på den då och då och tänkt att snart, snart är det dags. Nu så! Byxorna är i grön flanell med vita lamm på, kan det bli bättre? i linningen sitter dessutom en stor sidenrosett i denna fina kontrastfärg, jag kommer känna mig fin som en katt! tröjan är i mjuk vit bomull med sydda veck, det passar så fint ihop alltihop. Är det inte underbart? Den här kommer jag inte lämna på hela julen.


(Finally time for pyjamas!
How I have longed to use my new pyjamas! At last the time has come. I bought it earlier this autumn as a gift for myself because I had worked so hard, but I thought I'd save it for the holidays. I've squeezed it once in a while and been thinking that soon, soon it's time. And now, finally it is! The pants are in green flannel with white lambs on it, can it get any better? in the waist it's also a big satin bow in this nice contrasting colour, I will most certainly feel like a pretty cat in it! the sweater is in soft white cotton with stitched pleats, it all fits so nicely together. Isn't it wonderful? I think I will wear it all holiday.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3