söndag 16 oktober 2011

Min text i tidningen igen!








Nu ska ni få höra! Ni vet att jag för en tid sen fick med en text jag skrivit i min favorittidning DN? efter att jag la upp ett inlägg om det här fick jag så många snälla kommentarer, både från folk jag kände och från folk jag inte kände. En tjej sa att hon och hennes systrar satt upp urklippet på sin spegel! en annan kommentar sa "Mer sånt!". Jag fastnade lite för det där med "mer sånt!", och chansade och skickade in min text om Mormors rosor jag skrev här på bloggen för några dagar sedan. Och gissa om jag blev överraskad när jag bläddrade fram sidan 24 i kulturdelen idag, där var min text! I DN! Fortsätter det såhär kommer berömmelsen att stiga mig åt huvudet! men inte mig emot, det här är ju jättekul! DN två gånger i rad! Hurra!



(Now I have to tell you someting! You know that I some time ago wrote a text that got published in my favorite newspaper DN? after I'd put up a post about it here, I got so many nice comments, both from people I know and from people I don't know. One girl said she and her sisters put up the cut on their mirror! another comment said, "more things like this!". I got stuck a bit about that with "more things like this", and took a chance and sent DN my text about Grandmother's roses I wrote here on the blog a few days ago. And guess how surprised I got when I opened page 24 of the Culture section today, and saw my own text! In DN! If it keeps on like this, the fame will get to my head! but I don't mind, this is so much fun! DN twice in a row! Hooray!)

3 kommentarer:

  1. Oh wow! Congratulations for you! You must feel very special!
    Have a good start into the week!

    SvaraRadera
  2. åh, vad roligt!!!! hipp hurra och stort grattis!!!

    SvaraRadera
  3. Claudia: Thank you! :) I do feel very special, it's great. Thank you, you too!


    Emmie: Tack så mycket! :) och tack för all pepp jämt :) kram!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3