torsdag 20 oktober 2011

I (h)ärlighetens namn.







Jag gjorde ett så fint fynd häromdagen, en hel påse full med fina tändsticksaskar med fåglar, fjärilar och andra flygfän på! Fantastiskt, sånt här är jag mycket förtjust i. På baksidan står artens latinska namn, hur tjusigt är inte det? Jag gillar stilen, sen är de ju självklart praktiska också. När man eldat klart kan man ju ha annat trevligt litet plock i asken. Och fina askar kan man ju faktiskt i (h)ärlighetens namn aldrig ha för många av.



(I found such a fine bargain the other day, a whole bag full of splendid match-boxes with birds, butterflies and other insects on! Fantastic, I'm very fond of these kind of things. On the backside is the species' Latin names, how charming isn't that? I like the style, and they are of course practical as well. When you've burnt all the matches you can have some other nice little fripperies in the box. And to be honest, you can never have to many nice boxes.)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också det! det är så fint när man hittar sånt här tycker jag!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3