tisdag 2 augusti 2011

Vattenfärg.







I morse blev jag så väldigt sugen på att måla med vattenfärg. Jag hade nästan glömt bort hur kul det är! I min byrå hittade jag en till synes helt oanvänd liten låda med fina färger, vilken lycka! Det var meningen att detta skulle bli någon sorts självporträtt i älvstil med härligt önsketänkt enormt hår, men det gick inte riktigt som jag tänkt mig. Precis efter att jag tagit fotot skulle jag måla ögon, men penseln var lite för grov och hela ansiktet blev svart. Så jag målade över för att prova igen, och då kletade hudfärgen ihop sig med det våta svarta och gav mig en askgrå ansiktsfärg, inte alls älvlikt. Så går det när man är där och kladdar. Nåväl, den får väl torka så får jag försöka igen senare. Kul var det i alla fall.



(This morning I really felt like painting with watercolour. I had almost forgotten how fun it is! In my drawer I found a seemingly unused little box with beautiful colours, lucky me! The idea of this picture was that it would be some kind of fairy style self-portrait with wonderful wishful -thinking-huge hair, but it did not turn out quite as I expected. Just after I took this photo, I was about to paint the eyes, but the brush was a little too rough and the whole face turned black. So I painted over it to try again, and then accidentaly smeared the skin colour together with the wet black colour and gave myself an ashgrey complexion, not fairystyle at all. That's what happens when you're there smudging. Well, I'll let it dry and try again later. It was fun painting, anyway.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3