fredag 5 augusti 2011

Enkronasklänningen.







En enda liten krona betalade jag för denna klänning! ibland har man tur. Jag köpte den på Tradera, och hon som sålde den bodde i Stockholm, så jag kunde bara åka förbi och hämta upp den istället för att behöva betala porto. Jag gillar den skarpt, den är så sval och stilig. Jag är mycket förtjust i den här typen av rena linjer, okonstlat och bara väldigt snyggt. Med hatt till känner man sig som en tjugotalsdam. Fast här hade jag ingen hatt, för det var blåsigt och min blåser av så lätt, och jag kunde inte hålla både hatt och kamera. Kanske borde jag skaffa mig en hattnål? eller kanske ett gummiband under hakan? Fast jag vet i och för sig inte om en tjugotalsdam skulle ha på sig något sånt.



(A single little coin I paid for this dress! sometimes you're lucky. I bought it on Tradera (kind of a swedish Ebay), and the girl I bought it from also lives here in Stockholm so I could just stop by her to pick it up without having to pay for any postage. I like it very much, it's so cool and elegant. I am very fond of this type of clean lines, natural and just very nice. Add a hat, and you feel like a lady from the 20s. But on these pictures I had no hat, it was windy and mine is blowing off so easily, and I could not hold both hat and camera at the same time. Maybe I should get myself a hatpin? or maybe a rubber band under the chin? Although, I don't know if a lady of the 20s would wear such a thing.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3