måndag 18 april 2011

Insamling: Världens bästa djur!




Jag tycker väldigt mycket om djur. Och det vet jag att många fler gör. Så jag tycker att vi ägnar djuren lite extra uppmärksamhet nu! Idag börjar jag en insamling: Världens bästa djur. Först ut är mitt bidrag:

Järv är bäst för att den kan springa sex mil utan att stanna.
Vilket djur tycker du är bäst?


För att vara med ritar du ett djur, skriver en mening om varför det är bäst, ditt namn och din stad (och din bloggadress om du har en blogg som du vill att jag ska länka till) och skickar till anna.ahlund@gmail.com så lägger jag upp djuren löpande här. Får vi in tillräckligt många så skickar jag dem till ett bokförlag och frågar om de kan göra en bok av det. Det är dags att ge djuren den uppmärksamhet de är värda! Kom igen och rita nu!




(I really like animals. And I know that many others do too. So I think that we give the animals a little extra attention now! Today I start a collection: the world's best animals. First up is my contribution:

Wolverine is best for it can run 60 km without stopping.
Which animal animal do you think is the best?


To join you draw an animal, write in one sentence why it is best, your name, your city and your country (and the address to your blog if you have one and want me to link to it), and send it to anna.ahlund@gmail.com and I will put up the animals running here.
If we receive enough of them, I'll send them to a publishing company and ask if we can make a book of it. It is time to give the animals the attention they deserve! Come on and draw now!)



4 kommentarer:

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3