måndag 31 januari 2011

Kyrkoljuset.







Jag är svag för kyrkor. Stora härliga fönster som släpper in hela ljusridåer, vårljus året runt! Jag tycker det är spännande att gå runt och titta i kyrkor. Det är fint att se hur ljuset faller på detaljer och framhäver olika saker. Och så är jag svag för färgat glas som ofta finns. Och så tycker jag om att titta på orglar. De här bilderna tog jag i domkyrkan i Åbo, den var mäktig. Orgeln var gigantisk, valven i taket enorma. Och så fanns det flera vackra lite oväntade fönster här och där som släppte in det här härliga ljusa ljuset. Kyrkoljuset.

3 kommentarer:

  1. Det kan vara nästa magiskt att strosa omkring i stora kyrkor sådär. Har lagt en liten utmaning till dig på min blogg, häng på om du vill :-)

    SvaraRadera
  2. jag älskar kyrkor, det är något alldeles speciellt med dem.! fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Mintekopp: Ja, verkligen. Åh, kul!

    Emmie: Ja, visst är det! jag tycker det är så fint att det ofta är öppet också, jag gillar idén med att alla är välkomna. Tack! :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3