söndag 19 december 2010

Projekt: få tillbaka julstämningen.







Något av det jag gillar allra bäst med julen är att slå in paket. Och när jag började kom julstämningen krypande lite grann. Det är bra mysigt att lacka också, lite spännande och lite läskigt. Och så luktar det jul. Och så känns det lite som i Madicken. Nu slår det mig att jag nog aldrig personligen bränt mig på lack, att jag ändå tycker att det är lite läskigt beror nog sannolikt på att Lisabet brände sig på lackstången i julavsnittet av Madicken. Vissa saker sätter sina spår. Jag gillar brunt papper med rött lack och rött sidenband, så det blev flera såna paket i år. Åh, nu känns det riktigt juligt!


4 kommentarer:

  1. åh, jag har också slagit in paket idag! älskar brunt papper och lack, det känns gammeldags juligt på något sätt.

    SvaraRadera
  2. Ja!! verkligen! och det är en så fin ritual att slå in tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Härligt! Vilka fina paket du har fixat, att lacka dem ger en underbar julkänsla.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3