onsdag 1 december 2010

Lucka 1: Julväv.


Första december: Lin och ull har blivit väv.





Javisst har de det! och jag har köpt dem på secondhand. Förr vävde folk ju faktiskt sina tyger själva, det tycker jag skulle vara roligt att kunna. I brist på tid och verktyg kan man dock hitta riktigt fina saker secondhand. Dessa båda tyger är egentligen gardiner, det rutiga är en våd och det randiga en kappa. De kostade mig tio respektive tjugo kronor. Min tanke är att det rutiga ska bli en julklänning i femtiotalsstil och till helt nyligen tänkte jag låta den randiga gardinkappan bli en kjol. Efter att jag hållit upp den mot ett av fönstren hos Kalle insåg jag dock att det nästan vore lite synd att inte använda den som gardin. Klassiska julfärger, redan fållad och fixad och redo att hängas upp. Ett hett tips till alla hemmafixare som gillar tyger är att rota på secondhandaffärernas gardinavdelningar, där kan man lätt få tag på stora tygstycken ofta bara för ett par tior. Och har man riktig tur kan man hitta något hemvävt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3