lördag 20 november 2010

Som grädde på moset.




Igår kväll när jag gick förbi blomsteraffären och kikade in genom fönstret fick jag se underbara rosa rosor för fem kronor styck i en hink. De var lite långt gångna, därav det modesta priset. Jag blev jätteglad, men expediten verkade skämmas väldigt mycket för att de inte var i bästa form, och kompenserade med ordentlig inslagning och långa utläggningar om skötselråd. När hon slagit in blommorna vände hon sig om för att titta efter något snöre eller liknande att dekorera blompaketet med, men hittade inget. Hon stod och funderade ett par ögonblick, sen nöp hon av en tulpan ur en bukett bakom disken och satte fast den i klistermärket på paketet! Jag blev så förvånad, men så glad. Vilken rar dekoration! Lite onödig, men rar. Och jag fick tre blommor att ta hem till Kalle istället för två. Vad fint det är med människor som bryr sig om att göra fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3