söndag 21 november 2010

Årets form.


Det här är årets nyinförskaffade pepparkaksform i det fröken Ahlundska hushållet! Efter långt och mycket noggrant genomgående av samtliga Ica Kvantums pepparkaksformar (för tio kronor styck) blev 2010 års vinnare en isbjörn. Mamma startade den där fina traditionen att skaffa en ny form om året när vi var små, och nu har jag gjort den till min egen för att så småningom själv få en ansenlig samling. Nu har jag två formar. Min andra form är en hund, jag ville ha något som passade till den eftersom de än så länge bara är två. De hade väldigt fina kaninformar, men de var lika stora som hunden, det hade blivit konstigt. Girafferna och fåren var också fina, men de var så oproportionerligt små att min hund hade sett ut som en ulv bredvid dem. Och vill man verkligen ha en pepparkaksulv tillsammans med pepparkakslamm? Nej, isbjörn var helt rätt i år. Jag tror nog att den och hunden ska trivas ihop.



För övrigt finns det en underbar bild på en fjällräv i DN söndag idag. Den ska jag klippa ut och använda till något, kanske rama in och ha på väggen. De är bra vackra djur. Nästa år vill jag ha en pepparkaksfjällräv! Snälla Ica, kan ni inte göra en sån?

2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en pepparkaksrävform ;)

    M @ Lit de Parade

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte faktiskt skicka en lista till Ica med djur jag vill ha.. återkommer om de svarar! :p

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3