torsdag 28 oktober 2010

Trädgård i brev.


I mitt senaste brev till lilla brevvännen kusinen beskrev jag min drömträdgård. Och drömmöbeln jag vill bygga och ha där. Jag vill bygga en träsoffa, som en trädgårdsbänk med ryggstöd, sen vill jag måla den grön. Ganska mörkt grön, en lite torr färg. Och så vill jag ställa den i rosenträdgården jag drömmer om, en vacker plats översållad av olika sorters rosor. Helst djupröda klätterrosor som mormor hade, de skulle passa fint mot bänken. Helst ska de växa hejvilt också, och gärna bilda valv så att man liksom kan sitta i själva roseninfernot. Och där ska jag sitta och dricka saft och läsa böcker. När min kusin svarade på brevet hade hon ritat min trädgård i sitt brev. Då blev jag glad. Såhär fint ska jag ha det när jag blir stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3