torsdag 30 september 2010

Tack och adjö.





Idag är sista dagen man kan handla för 50-öringarna. Jag läste på Sveriges radios hemsida att det är ungefär 188 miljoner kronor i omlopp som utgörs av 50-öringar. Det är väldigt mycket. Jag tänkte lägga mina (utom några som jag sparar för nostalgins och de framtida barnbarnens skull) i en bössa på Ica som går till en insamling för Barncancerfonden. Det finns många bra grejer som skulle behöva 188 miljoner kronor. Det kan vara något att tänka på. Man kan fortfarande växla in dem fram till den 31a mars 2011, så om man hittar några eftersläntrare så går de fortfarande att lägga i en bössa även om några dagar. Nu tycker jag vi säger tack och adjö till den fina lilla 50-öringen, och låter den sluta i en bössa med flaggan i topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3