lördag 25 september 2010

Present till vem?





När jag hittade Twilight på engelska i en secondhandaffär blev jag allt bra glad. Kalle har sagt jättelänge att han ska läsa den, och vi har båda försökt flera gånger på biblioteket men den har alltid varit utlånad. Så nu gjorde jag slag i saken och köpte den åt honom. Och ritade en järv på försättsbladet så att han ska få dåligt samvete om han inte läser den. Och slog in den fint och sa i två dagar innan han fick den att han skulle få en present snart. Vad jag är sneaky. Egentligen vet jag inte varför jag så gärna vill att han ska läsa den, jag vet ju att en som tycker bäst om ryska författare ingen kan uttala namnet på och som säger saker som "nejmen nu ska jag nog ta mig lite Kafka istället" när vi tittar på Doobidoo kanske inte uppskattar Twilight. I alla fall inte på samma sätt som jag gjorde när jag läste den. Men jag föll så pladask, kanske hoppas jag att Kalle ska falla lite grann i alla fall. Och att han ska ska gilla den så att vi kan diskutera vad som är bra. Eller att vi ska kunna diskutera det han inte tyckte var bra om han inte tycker om den. Och att det ska bli fritt fram att dra lines från boken som vi båda kan relatera till.

Och sen så gillar jag nog tanken på att han kommer att ha något att säga när vi har nästa praktik på gymnasiet och ska diskutera ungdomslitteratur med eleverna. För om han säger att han har läst Twilight kommer han bli en cool kille i mångas ögon. Och coola killar behövs.

2 kommentarer:

  1. räcker det inte med att gilla kafka för att vara cool? :(

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3