tisdag 21 september 2010

På tur i trollskogen.







Tänk att flugsvampar faktiskt finns på riktigt! De lyser verkligen när man hittar dem i skogen, så trolska och vackra på detta mystiska sätt. Jag undrar om man tycker att de är trolska för att de är så starkt färgade eller om det är för att man vet att de är giftiga? Som ett annat svamp-rå ser de ju faktiskt rätt aptitliga ut. När jag såg de här blev jag sugen på att baka flugsvampar, visst ser prickarna ut som pärlsocker? Jag har för mig att jag sett flugsvampar i marsipan någongång, det kanske vore ett lämpligt höst- eller så småningom julpyssel. Dessvärre är jag inte så förtjust i marsipan.. men mamma är det. Är det oartigt att bjuda sin mor på flugsvamp månntro?

2 kommentarer:

  1. Snygga!! När jag var liten gjorde min brusha en flugsvamp till mig av ett kokat ägg (med avskuren topp och botten) och en halva tomat ovanpå, kommer inte ihåg vad prickarna gjordes av, men kan kolla upp, receptet finns i hans handbok för häxor som jag har stulit.

    SvaraRadera
  2. Haha, vad fint! Handbok för häxor låter användbart, vad finns det mer i den? :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3