söndag 15 augusti 2010

Fina får.






Jag tycker får är så fina. Det vackraste är när de liksom smälter in i landskapet och blir ett med naturen de tuggar på. Jag tycker om att de ofta verkar så lekfulla när de skuttar runt och skojstångas och buffas med varandra. Det roligaste med fåren i Hästhagen var när de en kväll hade ställt upp sig som till skolfoto när vi gick förbi, komplett med en liggande förstarad och en rad med prydligt stående får bakom. Alla tittade in i kameran också. Och sa bä.

3 kommentarer:

  1. jag diggar också får! de är trevliga på ngt sätt. nära där vi bor så har vi ett gäng gutefår, de är jättfina!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte riktigt hur de skiljer sig från vanliga får, men de är väldans söta!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3