fredag 16 juli 2010

Jag mötte Lassie!



När jag och Kalle besökte Stadsmissionen i Sundbyberg hittade jag en hel låda med underbara filmisar för fem kronor styck. Lassie var helt klart överrepresenterad, antagligen är det någons hundsamling som nu fått gå vidare till eftervärlden. Jag älskade både boken och det lilla jag såg av serien när jag var liten, så jag blev väldigt glad för de här bilderna. Collies är bra ståtliga hundar. Fyra av Lassiebilderna fick följa med mig hem, jag ska sätta dem i en ram och ha på tavelväggen jag planerar att fixa till. Det är ett roligt projekt att samla fina gamla bilder, det ska bli kul att se vad mer som kommer komma upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3