söndag 9 februari 2014

Veckans klänning: Hollywood-balklänning i siden.


Veckans klänning denna vecka blev en balklänning till vår personalfest på jobbet. Vi hade Hollywoodtema, och vad passar då bättre än en riktig festblåsa? Jag körde på Madonna-looken, men tyvärr syns inte min lilla egensydda hatt på bilden. Klänningstyget var riktigt jobbigt att sy i, det fransade sig och tråden gick av hela tiden. Brr. Men den blev fin tycker jag. Jag sydde klart den på morgonen innan jobbet samma dag som festen skulle vara, att man aldrig lär sig... Några säkerhetsnålar fick hjälpa till, men den höll ihop kvällen ut. Phu.
 


The dress of the week this week is a ball gown for our Hollywood-themed staff party. I went for the Madonna-look, but unfortunately, my little home made hat isn't visible on the photo. The fabric of this dress was really hard to work with, tearing itself and the thread all the time. Brr. But the dress turned out quite nice, I think. I finished it in the morning before work the same day as the party. I never learn... A couple of safetypins had to help me, but it stayed in one piece the whole evening. Phu.


3 kommentarer:

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3