söndag 26 januari 2014

Kanske den finaste klänning jag sytt.



Nu är den klar! Och kanske är det den finaste klänning jag sytt. Riktigt riktigt roligt att se att jag tänkte rätt när jag gjorde mönstret, jag var lite nervös innan jag skulle prova den. Inprovningarna kom på rätt ställen, phu. Jag älskar verkligen modellen. Den är så bekväm, och det blir så snygg passform. Nu när jag har ett mönster som jag vet är bra kan jag sy upp fler i olika tyger :) 


It's done! And maybe the nicest dress I've ever made. It made me so very happy to se that I was thinking right when I made the sewing pattern, I was a little bit nervous before trying the dress on. But it all turned out quite well, phu. I really love this kind of dress. It's so very comfy, and still a very nice fit. Now I have a sewing pattern that I know is good, I can make several others in different fabrics :)





Och blixtlåset då? jo, det blev bra det med. Osynligt. Det var faktiskt inte så svårt som jag hade trott.


And what about the zipper? Well, it turned out very nice too. Invisible. It wasn't as hard as I thought.

5 kommentarer:

  1. Åååh va fint! Vill också ha! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! <3 Jag kan göra en åt dig också om vi tar lite mått när vi ses! :)

      Radera
  2. Beautiful!! Bravissima!! You are an artist!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you dear, that's so sweet of you! :) Hugs!

      Radera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3