torsdag 20 september 2012

HEJ!





















HEJ!
Jag kan inte fatta att tiden har gått så här snabbt! Varje kväll har jag tänkt att jag ska blogga, men sen har den tanken snabbt bytts ut mot ett långt tonande zzzz. Jag har jobbat i sex veckor nu, och det känns som att det är måndag eller fredag varje dag! Måndagfredagmåndagfredagmåndagfredag. Phu. Men det går bra. De flesta eleverna är snälla. En del är unga och högljudda. Andra kommer uppsmygandes till musiksalen på rasterna och frågar om jag kan lära dem spela Beatleslåtar. Mitt lärarhjärta smälter. Jag har köpt ett fikonträd till fönstret i mitt arbetsrum. När jag planterat om det och fått upp min fina tavla på väggen ska jag fota lite och visa. Vad mysigt det känns att skriva här, jag ska göra det snart igen. På fredag. Eller måndag. Eller fredag. Eller måndag.



(HELLO!
I just can't believe how fast time flies! Every evening I've been thinking it's time to blog, but that thought often is replaced by a long and loud zzzzz. I've been working as a teacher for six weeks nog, and it feels like it's Monday of Friday everyday! MondayFridayMondayFridayMondayFriday. Phu. But I'm doing fine. Most of my pupils are nice. Some are young and loud. But some may come tiptoeing up the stairs to the music hall in their breaks to ask me if I can teach them how to play Beatles-songs. My teacher-heart melts. I've bought a fig-tree for the window of my office. When I've repotted it and my nice poster is up on the wall I'll show you. It feels so very good to write here, I'll do it soon again. On Friday. Or Monday. Or Friday. Or Monday.)

3 kommentarer:

  1. Anna, vad duktig du är. Heja dig! Det skulle vara så trevligt att ses snart. Ska vi ses en kväll snart och ha Poste Restante-träff på trevligt cafe? :) Kram

    SvaraRadera
  2. So nice to see you! Teaching can be very strenuous, I know that from my parents. I wish you all the best!

    SvaraRadera
  3. Tack Sara! Jättegärna, vad trevligt! Något tag i slutet av veckan eller början på nästa? Kram!

    Thank you so much Claudia! :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3