fredag 1 juni 2012

Regn.





































Här växer det! Tobaksplantorna bereder ut sig mer och mer för varje dag, och smultronplantorna bjuder på blomfest. Vi räknade till 50 (!) blommor och knoppar häromdagen. De är riktigt fulla av liv de här plantorna. Jag tycker om när det regnar. Just nu spöregnar det verkligen utanför, det är så vackert att titta ut i. Jag ska åka till farmor senare idag, nu sitter jag nästan och myser vid tanken på att få ta på mig en skön regnjacka och vattentäta skor och ge mig ut. Och sen sitta i bilen i två timmar i det här vädret, det är bra mysigt. Dessutom är det så mysigt hos farmor när det regnar, eftersom hennes hus har sånt där gammalt glas i fönstren som gör regn så väldigt vackert. Jag ska fota om jag kommer ihåg det så kan jag visa sen. Hoppas att ni får en skön helg! 


(Rain.
It's growing! The tobacco plants spread out more and more each day, and the wild strawberry plants are offering us a floral feast. We counted to 50 (!) flowers and buds the other day. These plants are so full of life. I like it when it rains. Right now it's really raining outside, it's so beautiful to look out at. I'm going to Grandma's later today, I find the thought of going outside really nice, consulting a nice raincoat and waterproof shoes. And how nice to sit in the car for two hours in this weather, it sounds very cozy. It's also very cozy at my grandmothers when it rains, because her house is old and the old glass in the windows make rain so very beautiful. I will take a picture of it if I remember, so I can show you later. Hope you have a great weekend!)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3