fredag 8 juni 2012

Examensklänningen.



































Detta är min senaste kreation: Examensklänningen! Jag sydde klart den i morse för att ha den på examenstillställningen vi var på idag. Mönstret är detsamma som till denna, som är förlagan, och denna (som dock inte har visats i sin färdighet slår det mig nu), fast lite längre. Jag gillar verkligen modellen, och jag tycker den blir väldigt fin med ett skärp i midjan. 


(The graduation dress.
This is my latest creation: The graduation dress! I finished it this morning so I could wear it on the graduation event today. The pattern is the same as this, which is the model, and this (although not showed here in the finished state, it strikes me now), but a bit longer. I really like the model, and I think it is very nice with a belt at the waist.)























Tyget är grönt med vita prickar. Här med det rosa skärpet, samt guldväskan och sjalen jag hade till. Prinsesstårte-färgskalan är en av mina favoriter.


(The fabric is green with white dots. Here shown with the pink belt, and the golden purse and the scarf I wore today. The marzipan cake-colourscale is one of my favourites.)

























Stället vi var på var väldigt tjustigt. Såhär såg det ut på innergården.


(The place for the graduation party was very handsome. This is the inner yard.)






















Jag är extremt svag för såna här bubbliga gamla fönster. Tjusigt!


(I've got a soft spot for this kind of old and bubbly windows! Charming!)


9 kommentarer:

  1. åh vilken fin examensklänning!! hur var tillställningen, var det trevligt? så himla synd att jag missade!

    SvaraRadera
  2. You made a wonderful green dress!

    SvaraRadera
  3. Sofia: Tack!! :) Det var trevligt men inget spektakulärt. Kul att träffa några gamla man gått med, sen var det några tal av några man inte träffat och man fick tyvärr inte skaka hand med någon. Men det var kul att klä upp sig!


    Claudia: Thank you! :)

    SvaraRadera
  4. så himla fult att man inte fick skaka hand med nån!

    SvaraRadera
  5. åh, du är som ett sommarpaket, alldeles ljuvligt fin!

    den där byggnaden ser verkligen jättefin ut!

    SvaraRadera
  6. (bättre sent än aldrig)


    Jättefin klänning! Färgen är fantastisk :) Jag tror att min vän Elin var konferencier på din examenstillställning, rödhårig tjej med färgglada kläder?

    SvaraRadera
  7. Sofia: Ja! Det tycker jag med! Men jag fick skaka hand med Kalle, Rita, Nina, Pål och Joanna, och dig dagen efter, så det får räcka :)


    Emmie: Åh, tack Emmie! Sommarpaket, vilket härligt ord :)



    Emelie: Tack så mycket Emelie! :) Ja det var hon! Jag kände igen henne men fick inte tillfälle att prata med henne! Jättefin klänning hade hon :)

    SvaraRadera
  8. Superfin! Och GRATTIS till examen. Har varit usel på att läsa bloggar den senaste tiden, så har inte alls hängt med inser jag nu.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3